Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене
Меню
  1. Начало
  2. Life
  3. Николай Галинов в подкаста „От Нула до Върха“: изкуственият интелект пренаписва SEO правилата

Life

Николай Галинов в подкаста „От Нула до Върха“: изкуственият интелект пренаписва SEO правилата

Николай Галинов в подкаста От Нула до Върха: изкуственият интелект пренаписва SEO правилата - Tribune.bg
Снимка:

В епизод 272 на популярния бизнес подкаст „От Нула до Върха“, воден от Цветан Радушев, гостува Николай Галинов – Head of SEO в дигитална агенция Netpeak Bulgaria и специалист с над 15 години опит в оптимизацията за търсачки. В продължение на почти час двамата обсъдиха динамично променящата се среда на онлайн търсенето, ролята на изкуствения интелект в дигиталния маркетинг и практическите стъпки, които бизнесите трябва да предприемат, за да останат видими в резултатите на Google.
Гледайте целия епизод тук →

Кариера, започнала от малък хотел в Кранево

Кариерният път на Николай Галинов започва не в офис, а в кухнята на малък семеен хотел. Първоначално той работи като готвач, но ниската заетост на хотела го подтиква да търси решения за привличане на клиенти. Създава уебсайт, който първоначално не носи резултати, докато не среща Геннадий Воробьов, който му дава първите насоки за оптимизация. Само седмица по-късно сайтът вече е на първите позиции в Google по ключови фрази, а резервациите се увеличават. „Това ме запали по SEO-то и изработката на сайтове“, споделя Галинов.

SEO преди и сега

По време на разговора Галинов отбелязва колко драстично се е променил подходът към оптимизацията. В миналото масовият спам и автоматизираните линкове са били работещи тактики, докато днес Google акцентира върху качеството, семантиката и цялостното тематично покритие. „Не е важно да се класираш по една конкретна дума, а да покриеш целия клъстер от свързани търсения. Ако имаш само 10% покритие по темата, е почти невъзможно да излезеш в топ позициите“, обяснява той.

AI – от помощник до основен източник на отговори

Според Галинов дигиталната среда вече е „AI first“ – тенденция, при която потребителите все по-често задават въпросите си директно на изкуствения интелект, вместо да преглеждат резултати в търсачката. Той прогнозира, че в близките години AI-генерираните отговори ще заемат челни позиции в Google, като в много случаи ще изместват нуждата от посещение на самите сайтове. Това ще наложи нови методи за измерване на SEO ефективността.

Уникално съдържание в ерата на автоматизацията

Темата за съдържанието зае централно място в разговора. Галинов подчерта, че автоматично генерираните текстове могат да доведат до краткосрочни печалби, но в дългосрочен план Google все по-успешно разпознава подобни практики, които няма да толерира. „Уникалното съдържание не е просто пренаписване на чужд текст, а добавяне на нова, експертна информация, която я няма в интернет“, казва той.

В практиката на Netpeak изкуственият интелект вече се използва за анализи, създаване на стратегии и структуриране на процеси, но крайната редакция и експертният принос остават в ръцете на специалистите.

Комбинация от канали за устойчиви резултати

Галинов препоръча бизнесите да не разчитат единствено на органичната оптимизация. Платената реклама, ремаркетингът, PR публикациите, имейл маркетингът и видеосъдържанието са част от инструментите, които според него трябва да работят заедно, за да ускорят растежа. „SEO резултатите днес идват след 12 до 18 месеца, затова платените канали са ключови за старта на нови проекти“, коментира той.

Поглед напред

За бъдещето SEO специалистът е категоричен – изкуственият интелект ще автоматизира много от рутинните задачи, но няма да измести нуждата от стратегическо мислене и човешка експертиза. „AI помага, но стратегията идва от човека“, заключи той.




Последвайте ни в Google News

 

Топ новини виж още

Актуална тема

Хороскоп

Анкети

Tribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.